Начальнику відділу освіти

                                                                                                                             Васильківської райдержадміністрації

                                                                                                                             Сукеннікову О.В.                                                                                                                                                                                 директора Барахтівського НВК

                                                                                                                            В’юна В. С.

 

 

                                                                      З В І Т

                                  про  роботу  Барахтівського НВК

                                  за  2019 – 2020 навчальний   рік

 

       Основна діяльність Барахтівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти згідно із ст. 53 Конституція України, закон України  "Про освіту", закон України "Про загальну середню освіту", «Про дошкільне виховання», «Державного стандарту середньої і повної освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про навчально-виховний комплекс» програми  та статуту закладу.

      В процесі своєї  діяльності колектив закладу реалізував мету, яка була поставлена на початку  навчального року в справі навчання і виховання учнів та вихованців. Річний план роботи в закладі реальний та зручний  для використання.

      У 2019-2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних та якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання та виховання учнів, удосконалення змісту навчально-виховного процесу, упровадження нових освітніх технологій, програм для 1 та 2 класів «Нова українська школа», розвиток здібностей дітей і підлітків.

      На початок 2019-2020 навчального року у закладі навчалося 85 учнів та 30 вихованців дошкільних груп. Укомплектовано 10 класів та 2 групи дошкільнят. Підвищення якості і ефективності управління забезпечувалося документами планування роботи закладу: освітньою програмою, річним та навчальним планами роботи закладу.

       В закладі найбільшу увага педколективу було  зосереджено на  питанні удосконаленні навчально-виховного процесу, рівня навчальних досягнень учнів, покращенню умов навчання учнів та виховання дошкільнят.

       Проходять засобами дистанційного навчання курси. Постійно впроваджуються у практику інноваційні технології, використовують комп’ютерні можливості, використання дистанційного навчання учнів за допомогою месенджера Viber та Google клас. Вчителі постійно працюють над вдосконаленням своїх навичок володіння комп’ютерною технікою, інформаційно-комунікативними засобами, щоб навчання відбувається шляхом взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу. Вирішуючи цю проблему, вчителі закладу спрямовували  зусилля на формування інтелектуальних та практичних умінь вихованців, навичок творчого розв'язання різних теоретичних і практичних проблем, на формування в учнів навчальних компетентностей, цілісної наукової картини світу, на розвиток естетичних, морально-етичних, патріотичних та громадянських інтересів. В цьому році педагогічний колектив працював над методичною темою:  «Впровадження сучасних форм та методів організації навчально-пізнавальної діяльності учнів та вихованців навчального закладу».       

        По якісному складу педагогічних працівників в закладі працює 12 вчителів вищої що становить 70%. Один вчитель  має  звання «Вчитель-методист», а три - «Старший вчитель». В закладі працює один молодий спеціаліст.

       За результатами навчання в минулому році до наступного року переведено всіх учнів 1-8, 10 класів, випущено - 6 учнів. Отримали свідоцтво звичайного зразка – 13 учнів. Три  випускники 11 класу 2019 року здобувають освіту в вищих та середньо-технічних навчальних закладах.

        Рівень сформованості навчальних досягнень учнів на кінець  навчального року у порівнянні з минулим роком  покращився в початковій школі та учнів 11 класу, погіршився в основній (8 клас) та старшій (10 клас), відображає  картину:

Роки

3 кл

4 кл

 5 кл.

6 кл

7 кл

8 кл

9 кл

10 кл

11 кл

2017-2018

75%

77%

45%

37%

-

38%

13%

67%

62%

2018-2019

   

71%

10%

36%

-

38%

17%

67%

2019-2020

83%

50%

83%

71%

10%

28%

-

20%

33%

 

     

     З предметів :

Роки

Укр. мова

Укр.

літ.

Англ.

мова

Нім.  мова

Зарубліт.

Істор. Укр.

Всесвістор

Гром. осв.

Образмистецтво

Мист

2017-2018

67%

74%

74%

47%

69%

59%

65%

90%

59%

96%

2018-2019

60%

62%

64%

63%

68%

56%

58%

-

71%

62%

2019-2020

64%

70%

70%

69%

70%

66%

56%

60%

87%

45%

 

Роки

Матем.

Алгеб-ра

Гео-метр.

При-род.

Геог-рафія

Біологія

Хімія

Фізи-ка

Інформат.

Осн. здор.

2017-2018

41%

56%

53%

55%

50%

65%

56%

53%

57%

95%

2018-2019

39%

45%

45%

86%

53%

53%

48%

45%

52%

88%

2019-2020

87%

23%

23%

100%

74%

59%

44%

31%

74%

79%

 

       

        Аналізуючи по предметам найбільший відсоток навчальних досягнень учнів з природознавства, а найменший – алгебра та геометрія.   

        Протягом 2019-2020 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів та вихованців ДНЗ. Велика увага у навчальному закладі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2019 року охоплені навчанням всі діти, яким виповнилось 6 років. Діти п’ятирічного віку відвідують дошкільний навчальний заклад.

        На районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики учениця 8 класу Гуйда Поліна зайняла 3 місце з німецької мови, 2 місце з трудового навчання, а учениця 11 класу Кривенко Вероніка – 2 місце з зарубіжної літератури.

       В цьому навчальному році не взяли  участь у районному етапі МАН. На кінець навчального року успішність мала показник 100%. Із 60 учнів, які підлягають оцінюванню в балах, високого рівня немає, на достатній  навчається  27  учнів.  Рівень сформованості навчальних компетенцій – 45 %.

       Кількість відмінників порівняно з минулим роком зменшилась до нуля.       В 2019 -2020 навчальному році вивчалося питання стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з історії.     

      Навчальні плани та програми виконані, всі учні мікрорайону закладу навчаються.   

       Питання успішності та якості знань учнів протягом року аналізувалось на педрадах та в наказах по закладу, на батьківських зборах, класних зборах, шкільних лінійках тощо. Постійно проводилася індивідуальна робота з учнями та батьками.  Навчальний заклад працює за навчальним планом, складеним на основі:

-             для 1, 2 класу – типовий освітній план за О.Я. Савченко відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти затвердженої наказом МОН України від 21.03.2018 №268;

-             для 3-4 класу  -  Типові  навчальні  плани початкової школи, затверджені наказом МОН молодьспорту України від 10.06.2011 року №572  (додаток № 1: Типовий  навчальний план початкової школи з українською мовою навчання);

-            для 5-8 класів – Навчальний план закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою і вивченням двох іноземних мов  відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 №405 (таблиця №10);

  -     для старшої школи  -  10,11 клас - Навчальний план закладів загальної   

      середньої освіти з навчанням українською мовою і вивченням двох

      іноземних мов  відповідно до Типової освітньої програми для закладів

      загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України

      від 20.04.2018 №408 (таблиця №2);

 

        У закладі склалась традиційна система позакласної роботи, яка планується відповідно річного плану роботи НВК, виховної роботи в закладах освіти Васильківського району.

       Пріоритетними питаннями у виховній роботі закладу залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу, свого краю. Педагоги навчального закладу глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Одним з пріоритетів є національно-патріотичне виховання.

        Учні закладу взяли участь в 11 районних виставці-конкурсі дитячих робіт «Наш пошук і творчість тобі, Україно».

        ІІ місце – 2 учні в конкурсі дитячих фоторобіт « Моя Україна!», конкурс солістів-виконавців  «Таланти Васильківщини»- 2 учні.

       ІІІ місця –2 учні в конкурсі дитячих фоторобіт «Моя Україна!»,  5 учнів - інтелектуальна гра «З народного джерела», 2учні -  виставка-конкурс юних художників «Чарівна палітра», 3 учні в виставці дитячих робіт «Новорічна композиція»,  1 учень в конкурсі солістів-виконавців «Таланти Васильківщини».

       Порівнюючи з попереднім навчальним роком показник  участі учнів заходах що проводяться на рівні району покращився, хоч у зв’язку з карантином частина заходів була відмінена. Також учні закладу взяли участь у таких предметних конкурсах як Геліантус, Левеня, Соняшник, Колосок та інших.

       З метою формування основних понять про народ, націю, суспільство, державу, активної громадської позиції та відповідальності за долю рідного краю, України; виховання почуття єдності з долею Батьківщини в закладі проведено класні виховні години, бесіди, лекції щодо вивчення історії.

      Протягом року проводились військово-патріотичні заходи, такі як: лекції, лінійки, бесіди, окремі види спортивних змагань. Однією з форм військово-патріотичного виховання є організація тематичних вечорів, зустріч з воїнами, залучення учнів до впорядкування пам’ятників, надання допомоги органам місцевого самоврядування у проведенні урочистостей, присвячених пам’ятним датам.

             Одним із важливих  напрямків виховної діяльності є профорієнтаційна робота. Мета роботи:

 1.    Формування в учнів знань про організацію виробництва.

 2.     Розвиток інтересу до отриманої професії.

 3.  Створення умов для формування усвідомленого вибору професії у відповідності зі своїми здібностями.

        Протягом року проводились бесіди, відвідувались заклади освіти.

        Рейтинг участі учнів у районних спортивних змаганнях залишився на достатньому рівні.  Взяли участь у 4 видах змагань з 10. Найкращий командний  результат – ІІІ місце в змаганнях з шахів та І місце з кидання ядра на Осінній спартакіаді.

       З учнями, які потребують підвищеної педагогічної уваги, проводилась індивідуальна робота з боку класних керівників, соціального педагога, заступника директора з навчально-виховної роботи, представників служби у справах дітей. З метою забезпечення контролю за охопленням навчанням та вихованням учнів у закладі здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи, проводиться аналіз відсутності їх на заняттях. Кожний класний керівник протягом навчального року відвідав учнів вдома, провів бесіди з батьками. Тісно співпрацював з батьками під час дистанційного навчання та з батьками учнів, які не приділяють належної уваги створенню необхідних умов утримання, навчання та лікування дітей, проводиться роз’яснювальна робота.

      Педагогічний колектив закладу працював у тісній співдружності з батьками, громадськістю села, службою в справах неповнолітніх при Васильківській райдержадміністрації, з громадськістю. Проводилися класні батьківські  збори та загальношкільні де обговорювалися проблемні питання роботи закладу. Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Протягом року проведено 1 загальношкільні та 10 класних батьківських зборів. На батьківських зборах розглядалися питання:

-          Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;

-         Організація навчального року: проведення ДПА, ЗНО;

-         Проведення ремонтних робіт влітку та інше.

     Співпраці з батьками в закладі приділяється належна увага, учителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкується з батьками учнів, особливо в умовах карантину.

      Виховання в дитячому садку, в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником навчального закладу, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, які традиційно проводяться в закладі.

       Методична робота закладу планується відповідно методичної роботи Васильківського рай методкабінету. План  методичної роботи закладу на 2019-2020  навчальний  рік в основному  виконаний.  До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію.  Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань. За їх активної участі проходять методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами закладу результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту,  програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих групп, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, комп’ютерна техніка.

      План курсової підготовки  та атестації вчителів виконується. Курсова підготовка планується відповідно до нового закону «Про освіту» та закону «Про загальну середню освіту».

 

       Медичне обслуговування учнів та працівників закладу організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі є медичний пункт де працює шкільна медична сестра, яка організовує планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. На базі центральної районної лікарні  та Барахтівського ФАП у сімейних лікарів діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у НВК формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по закладу.

       Працівники закладу проходять поглиблений медичний огляд у червні-серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні та дошкільного навчального закладу проходять медичні огляди два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які зберігаються у директора  закладу.

       Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1- 4 класів, діти-сироти та позбавлені батьківського піклування забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням за рахунок бюджета держави. Гарячим харчуванням охоплено 70 учнів 1-11 класів. Оплата за харчування здійснюється за кошти держави - 6 учнів, субвенції сільської ради – 10 учнів та батьківська плата. Харчування  відбувається згідно графіку на 2,3 перервах у їдальні закладу. Дошкільний  навчальний  заклад відвідує 36 вихованців  які забезпечені 3-х разовим харчуванням за бюджетні кошти 60% та кошти батьків – 40%. (11,89 та 13,77 грн.)

 

       Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», «Про дорожній рух»,  Державних санітарних правил і норм улаштування,  утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу навчально-виховного комплексу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу. Наказом по НВК призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

       На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У закладі в наявності необхідні журнали з реєстрації різних видів інструктажів з питань охорони праці. Кожний кабінет, майстерня  має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

       Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі в основному здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим в закладі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями.

       Фінансово-господарська діяльність також сприяла удосконаленню навчально-виховного процесу. На достатньому рівні обладнані кабінети інформатики-фізики, хімії-біології. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати працівникам закладу.    

        Будівлі закладу прийняті в експлуатацію 55 та 35 років назад.  Незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація разом з колективом працівників постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Виконано поточні роботи класних кімнат, коридорів, старої школи  та зроблений поточний ремонт нової школи. Учні 1-4 класах навчаються в оновленому приміщенні разом з учнями 5-11 класів. Дошкільний навчальний заклад знаходиться та підтримується в належному стані після капітального ремонту.

       Закуплено шкільні дошки – 1 шт., закуплено нові парти та стільці для учнів початкової школи ( 1 клас) – 15 шт. (комплектів). Закуплено за кошти бюджету комплект обладнання по «НУШ» для 2 класу. За кошти держави закуплено нові 9 сучасних комп’ютерів в кабінет інформатики.

       Виконуються роботи на ігровому майданчику дошкільних груп. За кошти районного бюджету закуплено та встановлено нове обладнання ігрового майданчика для дітей, розширено ігровий майданчик. Залучені батьки до обладнання закладу, а також  проектної діяльності в сфері виховання дошкільнят. Працюють внутрішні туалети, водопровід.

      За кошти районного бюджету, спонсорські кошти та допомогу батьків здійснюється ремонт шкільної оргтехніки( комп’ютерний клас  та комп’ютер і принтер для адміністративних потреб), закуплено папір та інше канцелярське приладдя. закуповуються  миючі дезінфікуючі засоби для харчоблоку, внутрішніх туалетів, приміщень закладу. Проводиться поточний ремонт каналізації та теплотраси.

       Адміністрацією закладу приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Проводиться робота по озелененню коридорів, класів. Подвір’я навчального закладу завжди  прибране, доглянуте. Учнями висаджено молоді дерева в саду закладу.  Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, підстригання  кущів, винесення сміття з території.   На території закладу знаходяться квітники на яких щороку висаджуються квіти, посаджено декоративні кущі та багаторічні квіткові рослини, які доглядаються учнями та  працівниками закладу, своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри.

 

     Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

1.  Навчально-виховний процес має позитивну тенденцію розвитку.

3. Створюються умови для розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей та потреб вихованців.

4. Діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення його ефективності.

 

 

 

                                                   Директор НВК                                          В. С. В’юн